Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

luni, 25 aprilie 2011

Moldova sucks! striga CIA. Intamplator?

Moldova sucks! Nici pe departe nu sunt eu care zic asa ceva. Cu exact cuvintele acestea se termina un film american produs in 2010 in care s-a filmat Bruce Willis, doar ca eu nu am inteles asta de la bun inceput. Stai sa-ti spun si contextul, si pe scurt totul cum a fost cu mine, ca poate tu stii poanta, dar o sa-ti fie interesant sa afli ce piruete mintale am facut eu.

Aveam pofta de un film in aceste zile de sarbatoare. Desi programul TV incerca sa-mi umple punga satisfactiilor, am ales totusi o ora de preview-uri de trailere de pe un site ca sa pot culege ceva nou, ceva ce nu se da azi pe sticla. M-a intrigat denumirea cu 3 litere a filmului. Intr-o juma de ora deja il vizionam. Surpriza serii nu a fost filmul in sine, ci ultimele scene si cuvinte ale eroilor americani care i-au jucat pe niste agenti CIA pensionati: "Moldova sucks!". Inca de 2 ori au zis, au strigat chiar.

Trasnit este filmul, ca si finalul neasteptat. De unde sa stiu ca urmarind o parodie artistica despre CIA, eu, un cetatean al Republicii Moldova stabilit in strainatate, voi vedea la sfarsitul filmului, deja dupa cuvantul traditional THE END, o ilustrata cu inscriptia "Salutari din Moldova! Sa ai o zi frumoasa!" (vezi imaginea cu aceleasi cuvinte in original) si inca pe fundal de bubuituri si explozii. Hopa-hopa, Amerika, Evropa! Primul gand de o secunda a fost ca post-cardul e un "intro" facut in gluma de hakerii generosi din Moldova care au plasat filmul pe internet. A doua secunda a clipei daca pot spune asa a fost gandul stupefiat despre modul cum a ajuns acest generic de final intr-un film cu Bruce Willis, observand ca parca e chiar vestitul actor in cadru, s-a incadrat organic in peisajul asa zis moldovenesc din film si impinge galopant o caruta, strigand "Moldova sucks!". Ei, urmatorul gand haios din categoria "the big brother is watching you", mai ales fiind sub proaspata influenta a subiectului despre serviciile secrete, a fost ca uite bre m-au prins si aici, "papalsia! kotoryi kusalsia!", stiu "ei" ca sunt din Moldova. Al treilea gand, ca dupa o ploita rece de revenire la realitate, a fost ca imaginea face totusi parte din filmul original si asa a vrut producatorul sa incununeze inedit opera. Am mai re-vazut finalul. Cam de inca 2 ori. In traducere actorii ziceau cam asa la sfarsit: "Ti-am zis eu ca ceva rau se va intampla. Moldova e cel mai rau lucru!..." (asa am tradus "Moldova sucks!", rusii au preferat traducerea "Moldova otstoi!"). Aceste cuvinte sunt spuse in alergare, pentru ca din urma eroilor se fugareste o armata numeroasa de soldati.

Vizionand filmul in engleza, ca la final de scena, nici nu am atras atentia la penultimele cuvinte spuse de un agent rus care, dupa conflictul propriu-zis al filmului cu un deznodamant asteptat de happy-end bineinteles, i-a cerut lui Bruce Willis sa-i faca un mic favor si sa-l ajute sa rezolve o tare minora problema din... Moldova. De obicei in filmele americane ai sa auzi despre Irac, Iran, Afganistan, Vietnam, Rusia, URSS, dar de Moldova inca nu auzisem! Asa ca pentru mine acest final a fost cu adevarat o surpriza a surprizelor.

Acum concluzia mea interogativa este fireasca: sa fie oare intamplator acest final sau e unul simbolic? Sa fie oare asta o fishka a producatorului pentru un final who cares, just it is fun! sau poate filmul vrea sa ne arate ca anul trecut pe limba agentilor CIA a stat mai des ca niciodata acest cuvant si pe coridoarele CIA-ului a rasunat intruna numele republicii noastre - MOLDOVA! Oricum ar fi, I strongly recommend you sa vezi aceasta pelicula - "RED"! Macar si pt acest final ce incununeaza opera.

6 comentarii:

Isis spunea...

Iaca ma duc sa caut filmul! :)

Un Amateur Professionnel spunea...

de-amu n-o sa-ti fie asa de surpriziac :)

Optimistul spunea...

mai degraba, producatorul a vazut resultatele sondajului "the unhappiest country in the world", in care Moldova are "fericirea" sa fie cea mai nefericita tara din lume. Si s-a gindit el: "Moldova sucks!"

Un Amateur Professionnel spunea...

:) autorul cica spunea intr-o emisiune: "ascultati numai cum suna denumirea acestei tari MOLD -ova", cu aluzia ca in engleza cuvantul "mold" inseamna mucegai :)

In limba ceha terminatia -OVA inseamna ca obiectul, persoana apartine cuiva, de ex Pitrova, apartine lui Pitr, Berkova, lui Berk si tot asa :)

Anonim spunea...

O sa privesc filmul, dar DEJA m-au jignit cu finalul asta

Un Amateur Professionnel spunea...

Lady, nu se merita sa iei asta asa de personal :)

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: