Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

joi, 7 aprilie 2011

Azi fara politica, in schimb cu o reteta mmmmmmmmmm sa le fie ciuda la politicieni

Poate e un fel de boikot. Poate chiar mi-i in cot de ce se va vorbi azi la tv, radio, presa. Presedinti, premieri, primari, ministri, sefi, consultanti, analisti, fosti sau actuali - nu ma intereseaza. Azi, 7 aprilie, sunteti 0. Asa cum am hotarat ca macar azi sa nu-i aud si sa nu-i vad, vreau sa-ti dezvalui "o istorie de succes" (imbinare de cuvinte tare generoasa acum din gura multora adresata Republicii Moldova) a unei bucate populare in Republica Ceha. E mmmmmmmm si se pregateste simplu. Imi place ca am decis cu ce ma voi ocupa azi. Gatesc aceasta mancarica buna, nu o servesc pentru ca e buna abia peste o saptamana, mananc ce gasesc in frigider, deschid un vin bun in pomenirea celor morti si spre seara ies la o bere cu oameni carora le dedic prea putin timp.

"Nakladani Hermelin" sau cum as traduce eu "Cascavalul Murat/Maturat" sau poate e mai bine "branza speciala marinata" se pregateste dupa mai multe retete. Una este insa traditionala. Important sa merg acum la supermarket pentru asa zisa branza cu mucegai. Daca esti in Europa, SUA, Canada ia un "hermelin" produs local. Pentru RM, il gasesti in forma de roata in cutie sub denumirea de Camenbert sau chiar Brie, fara extra gusturi sau condimente. Deci oricare ar fi denumirea e musai sa fie din categoria branzeturilor clasice, necondimentate cu mucegai :) Simbolica alegere pentru ziua de azi!

Ingredientele necesare la prima mana:

- branza cu mucegai, atatea roti cate persoane doresti sa serveasca
- maximum 2 cepe mari (mai bine rosii)
- 2 catei de usturoi
- la ochi ardei rosu sau asa zisa paprika pe care o gasesti in borcanase sau cutii in supermarket, poate fi sub denumirea de feferoni (daca nu ai, poti folosi ardei rosu gras)
- si/sau ardei verde murat, zis si ardei peperoni
- piper negru, de obicei in boabe intregi
- frunze de dafin
- cca un pahar de ulei vegetal la o roata de branza
- 1 borcan (mare sau mic), poate fi si un pahar in care se va pune roata sau rotile daca sunt mai multe, in asa mod ca sa incapa total scufundat in ulei.

Iata procesul de pregatire:

- Se curata ceapa si se taie in inele
- Se taie o jumatate de usturoi in felii
- Se taie branza orizontal in 2 "reprize"
- Se presara in interiorul celor doua jumatati ardei rosu (se pot pune fel de fel de condimente ce mai ai prin bucatarie, nu doar legumele enumarate mai sus)
- Se pune apoi pe fiecare jumatate din exterior unele inele de ceapa, unele felii de usturoi, si, in functie de gustul tau, il mai netezesti cu cateva boabe de piper
- Aduna la loc cele doua bucati taiate si le perforezi cu 3 scobitori de dinti ca sa le fixezi bine una de alta
- dupa aia (daca sunt mai multe roti, repeti procesul la fiecare cu multa rabdare si grija) pui rotile de branza intr-un pahar sau borcanas, ajustandu-le uniform in straturi.
- In timp ce ajustezi branza in pahar/borcan, adaugi peste fiecare inelele de usturoi ramase, ceapa, frunze de dafin, boabe de piper, ardei iute verde, si tii mortis sa acoperi treptat borcanul cu ulei, putin cate putin, sa se umple.

Atentie: Rezultatul nu ar trebui sa aiba numai un gust bun, dar si un aspect decorativ pe masura, asa cum vezi si pe fotografie. O sa incerc spre sfarsit sa gasesc si un link.

Spre sfarsit, dupa ce branza e imbracata bine cu tot ce ai mai bun din legumele prezentate mai sus si condimentele din bucatarie, poti sa adaugi si un miez de nuca de-asupra, iar un ultim pas e sa adaugi ulei pana la refuz in vasul de sticla. Apoi inchide-l. Bine inchide-l.

Acum incepe procesul de maturizare, cum imi place mie sa-l numesc. Se lasa borcanasul in frigider timp de o saptamana. Daca e gata sau nu se cunoaste dupa ceapa - ar trebuie sa fie moale. De regula, daca iti place mai "copt" cascavalul/branza murata poate sta si 14 zile in frigider. Am intalnit oameni care tin bunatatea asta si 3 saptamani pana o consuma. Zic ca e mai coapta.

Ei si acum procesul de servire:

"Nakladni Hermelin" este de obicei servit cu paine, cel mai bine paine neagra, cu legume murate si... bere desigur!

Ce e important sa stii ca uleiul din sticla poate fi folosit inca o data dupa ce termini branza. Uleiul va transmite mai departe proaspatului nou venit zeama savuroasa si gustul picant.

Dupa cum am promis, iata si un link la o poza si la o poezie dedicata acestei bucate atat de populare in spatiul morav si ceh: http://www.nakladanyhermelin.cz

A da sa nu uit, ia-ti astazi neaparat doza de izium, bun pentru sanatate! Da plastilina, da plastilina, mai e si maine o zi!

PS: daca inca nu stii ce parere am eu despre 7 aprilie, vezi meditatia zilei din 31 martie si o sa-ti fie clar.

4 comentarii:

diana spunea...

desi am locuit in Cehia aproape 2 ani, asa ceva nu am mancat. dar promit sa ma indrept si s-o gatesc aici,mai ales ca ma dau in vant dupa branzeturi de tot felul.

Un Amateur Professionnel spunea...

:) am incercat sa fiu cat mai explicita si rezultatul n-are cum sa fie altfel decat mmmmmmmmm, te rog sa ma anunti cum a iesit si daca ti-a placut :) desigur cu o bere din Cehia e si mai gustos :)

diana spunea...

Iata la bere nu sunt prea priceputa. Stiu ca mai demult imi placea cel mai mult berea belgiana :)

Un Amateur Professionnel spunea...

aia care se serveste in pahare mari parca-s niste caldari? e hoegaarden si pe bune e preferata mea :) sau vorbesti in general? nici eu cu berea nu prea, dar am invatat s-o beau aici :)

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: