Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

marți, 11 februarie 2014

Invat inca o limba la 40 de ani

Nu ma consider inca o baba, dar totusi sunt la o varsta de care limbile straine nu se mai lipesc. De fapt, niciodata nu am fost talentata in limbi straine, nu le-am prins nici melodia si nici frazele alea care se invata pe de rost si nu se cauta traducerea cuvant cu cuvant. Mereu am intrebat de ce asa in gramatica asta si mi-am pastrat un stil de a vorbi al meu, fie ca vorbesc azi in engleza, spaniola, rusa sau ceha. Azi invat o limba noua! Nu imi vine sa cred ca deja am reusit sa scriu primul meu email business in limba germana unui partner din Austria. Ei bine, cu putin ajutor de la nenea Google. Asadar, germana este astazi ultima mea "pasiune" lingvistica. Pasiune este in ghilimele deoarece sinonimul aici, pentru situatia mea, ar fi mai degraba cuvantul "necesitate". Nu am simtit niciodata pasiune pentru simplu fapt ca as sti limba unui om de pe meleaguri straine. Totusi, faptul ca ma inteleg cu omul in limba lui imi placea la nebunie, dar asta am inteles deja in circumstante mai fine si mult mai tarziu. Am folosit oricum cuvantul "pasiune" pentru germana nu intamplator. Germana, cu toate stranietatile ei, iti trezeste oarecum o pasiune. In opinia mea, limba germana ar fi trebuit invatata prima ca limba straina - e vorba de o structura si o logica despre care daca esti familiarizata iti vine mai usor apoi sa inveti alte limbi straine. Asta e concluzia mea dupa ce printr-o necesitate de business am descoperit aceasta limba deloc prietenoasa

Cum se invata mai usor o limba straina? Iata secretul -la televizor, vizionand un program documentar interesant sau un film pe care il cunosti bine. Doua ore pe zi. In plus, o portie importanta este lucru cu dictionarul atunci cand citesti o revista saptamanal. Limbajul din revista e unul colocvial si invatarea expresiilor de acolo iti va intari vocabularul modern si astfel nimeni nu va chicoti cochet cand vei folosi un arhaism, pentru ca nu il vei folosi.

Dragi copii, daca cumva dati de aceasta postare, sau daca parintii au hotarat sa va arate exemplu unei babe care invata cea de-a 5-ea limba straina in viata ei, va rog sa nu uitati ca la varsta voastra e mult mai usor sa prindeti ceva nou si ca o limba noua este un instrument important de comunicare ca si pixul si telefonul mobil care la un moment dat o sa va trebuiasca, exact ca si pixul, ca si mobilul. Dragi adulti, atunci cand veti ajunge la un moment dat la o stare cand credeti ca nu aveti ce face, nu trebuiti la nimeni si unica voastra ocupatie va fi tristeatea, irosirea de emotii si dezorientarea, cea mai buna solutie - incepeti sa invatati o limba straina, iar mai cu seama chineza si veti vedea atunci cat costa cu adevarat o viata de om.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: