Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

vineri, 1 august 2014

Orasele rusesti iti amintesc cat de bine iti este acasa in Europa

Titlul este exact gandul dupa ce am vizitat 2 capitale rusesti: una actuala si alta cea istorica. Nu am nimic impotriva oamenilor de aici care par ca s-au straduit sa ma faca sa ma simt bine in deplasarea mea de lucru. Si totusi cu tot efortul lor pot sa spun sigur ca ceva nu-i asa cum pare a fi sau cum vor ei sa se arate. Ceva e stricat la mijlocul tortului fanfaros. Si asta vezi cu ochiul liber, cu urechea destupata si cu tot organismul. Un contrast mare intre lumea mea si lumea rusilor este ca ei nu isi dau seama ce e rau si ce e bine. Ceea ce pare normal pentru ei asta e anormal pentru mine. Imi venea mai mult sa rad isteric (chiar radeam cand ii auzeam cum se adresau unul la altul) decat sa plang. Plansul m-a apucat in ultima seara cand am vazut ca rusului pur si simplu nu-i place sa lucreze si nu-i suficient ca nu-i place da te incurca si pe tine sa lucrezi. Chiar se supara ca vrei sa lucrezi si sa nu mergi dupa planul lor de a te duce de nas si a umbla cu fofarlica. Am impresia ca am nimerit intr-o piesa cu un singur decor in care se schimba abil doar elocinta sau peste acelas decor obositor se adauga straturi de make-up kitchos pentru a fura atentia de la un discurs prea prefacator si fake.

Dintre lucrurile pe care le-as putea enumara scurt si clar despre cum e rusul si casa rusului fac parte urmatoarele: mare si urata daca nu e centrul orasului, murdara si galagioasa chiar si in centrul orasului, mai putin pe Krasnaya Ploshiad', rusii nu se tin de cuvant, vorbesc despre ei mult, nu-i intereseaza altii nici macar din politete, le lipseste spiritul auto-reflectiei, au conditii stranii in hotele de 5 stele, gen mini-barul incuiat sau trebuie sa lasi arvona, micul dejun nici nu ti-l propun pana nu intrebi, stai la coada in aceste locuri de lux, hotele de genul asta fara parcari, evacuari de masini la tone pentru ca nu este asigurata parcarea, in oras e chiar o mare problema cu parcarea, drumuri proaste, mancare fara prea bun gust ca sa zici asta e neam-neam, magazine imense prea multe, telefonia mobila si internetul controlat de autoritati se pare pentru ca prea vadit intarzie mesajele si accesul este prea restrictionat, oamenilor le place sa se jeluie, se scapa cu vorba afisand o ura fata de negri, fata de alte natiuni mai putin fata de cei de care depind financiar, te indeamna sa vezi stirile lor cand te roaga sa te informezi despre ceva, profita la maximum de om si/sau situatie fara pic de soveste parca sufera de un infantilism civic devotat, isi etaleaza puterea prin excursii pe la locurile de care se mandresc, dau multi bani pentru un ghid care sa-ti povesteasca cat e de mare si tare Nasha Russia cu istoriile ei mitomane grandioase, insa le e jale sau nu ii duce capul sa-ti ofere o sticla de apa in caldura de 36 de grade, daca stii rusa iti povestesc despre istoria lor de parca ar fi si istoria ta la mod firesc, la hotel auzin ca vorbesc rusa te tratau fara respect ca intre semeni iar vazand ca sunt cetatean roman imediat isi puneau o masca respectuoasa de servilism, etc

Stiu ca nu e bine sa faci concluzii si sa creezi stereotipuri despre intreaga natiune prin prisma situatiilor individuale si eu chiar nu fac stereotipuri si nu m-am grabit sa trag linie. Pur si simplu asta e si stiu ca nu am gresit cu aceasta descriere spontana esenta lucrurilor si a oamenilor din mama Rusiei masii lor..

Nu este ideala Europa dar tot e mai bine, cu mult mai bine in Europa. Ma intorc acasa si de asta nici nu iti imaginezi ce fericita sunt ca ma intorc in inima ta, draga mea Europa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: