Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

sâmbătă, 1 septembrie 2012

Functionarii publici se tin de cuvant - repede si calitativ: gata drumuri, gata poduri, gata magistrale

As putea insira mii de exemple graitoare despre cehii, da, da cehii care stiu cu adevarat sa promita si sa se tina de cuvant. Vorbesc de politicieni, administratie publica si justitie, chiar si firme private. De exemplu am urmarit programul electoral al unui partid ce a intrat ceva mai nou in viata lor politica si acum dupa putini ani de guvernare, fireste in coalitii si aliante, pot deja numara rezultate vizibile pentru cetateni. Si nu e vorba de indeplinirea unor sarcini generale, ideologice, teoretice, ce suna bine pe foaie si in declaratii, iar pe urma dupa ce pui macaroane pe urechele populatiei "pui si galocika" (adica bifezi) ca s-au indeplinit. E vorba de sarcini concrete, minore, calitative si cantitative, dar multe si foarte majore, si importante pentru omul simplu sa traiasca bine: micsorarea taxei la ceva concret, scutirea de impozite pentru ceva concret, constructia a ceva util gen centuri, autostrazi, tuneluri concret dezbatute public, etc. Mai pe scurt, imbunatatirea calitatii vietii se vede cu ochiul.

Un an in urma pretura unui sector dintr-un oras provincial a inceput lucrarile unui al treilea tunel din oras. Se planifica a fi cel mai lung tunel. Data darii in expoatare era 1 septembrie 2012. Pe langa tunel se mai prevedea si constructia a 4 poduri mari si lungi care ar uni mai multe cartiere. A inceput o adevarata miscare in regiune. Mie imi parea un plan irealizabil intr-un an. Pe parcursul acestei perioade am fost martora a unei transformari extraordinare: raseareau podurile, rasareau drumurile, rasarea un iaz decorativ ornamentat pe langa pod, rasareau gardurile izolatoare, rasareau semnele, rasareau stalpii si peretii decorativi. Se muncea curat, fara galagie si cu multa harnicie (vedeam cu ochii mei): iarna, toamna, primavara, pe frig, pe ploie, sambetele de dimineata pana la ora patru. Ma minunam de curatenia din jurul acestei masive constructii. Treceam cu masina fara sa dau in noroi. Desi timp de 6 ani am vazut multe proiecte realizate la timp aici, chiar si in criza, undeva pentru proiectul asta aveam dubii ca se va finisa chiar intr-un an, si chiar pe 1 septembrie, zi ce in calendar cadea sambata.

In clipa asta, fix la 21:00, scriu si privesc in geam focurile de artificii date in cinstea deschiderii tunelului. Intr-adevar, cehii se tin de cuvant. Lucrarile de fapt au fost terminate 2 saptamani in urma. Astazi s-a deschis oficial. Astazi am mers prin tunel si am admirat infrastructura aia grandioasa. Mi-a placut. M-am gandit cat poate face lumea responsabila intr-un an pentru ca omul simplu sa traiasca bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: