Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

marți, 11 septembrie 2012

Rusinica Ambasadei RM la Praga, face business "po-maldavschi", 100 grame carne fara cantar la pret exagerat

Urcam dealul in parkul Kinsky spre sarbatoarea romanilor din Cehia, organizata de catre autoritatile romane si cu participarea in comun a Ambasadei RM la Praga. Aproape de locul unde se desfasura evenimentul vad un microbuz cu numere moldovenesti, cu numere din astea "krutye" pe care era scris ceva de genul catering, deci ceva de-ale mancarii si bauturii aduse si deservite la fata locului. Nimic deosebit, doar e sarbatoare si normal sa avem produse moldovenesti.

Faza insa cea mai tare, grava si rusinoasa este ca totul ce se vindea in standurile ce reprezentau delegatia RM, atat vinul, cat si frigaruiii, deci totul se vindea fara bon de plata. Asta in comparatie cu standurile unde vindeau cetatenii romani, antreprenori locali, frigarui, mici, bere si altele trecute prin casa si cu bon de plata. Mai mult decat atat, pretul celor din RM era exagerat de mare, pentru o suta de grame de frigarui de porc cereau, fara scrupule, 150 de koroane, iar domnisoara care vindea nu avea cantar. Cand am intrebat-o de unde stie ca aici sunt 100 de grame, fata a raspuns emotionata ca i-au spus sa dea la ochi. Pentru o mica comparatie subliniez ca spre exemplu la antreprenorii romani locali, care vindeau alaturi, micii si cornisoarele cu tot felul de bunatati erau la un pret realistic. De aceea se explica de ce era coada imensa la ei si zero prezenta la cei din RM. La moldoveni nu prea cumpara nimeni. Cate un ceh, roman, eu si atat. Au inceput sa cumpere doar atunci cand s-au terminat micii si frigaruii la concurenti. De fapt, o precizare - nu era vizibil, la ei, la noi, insa aceasta abordare si jupuiere facea diferenta. Intelegi? Asadar, de jale ca la standul Republicii Moldova cu vinuri din RM nu cumpara nimeni, am cumparat eu, dar in 4 ore mi-a fost foarte rau. Vinul pe care l-am servit tot de la standul RM nu era gustos. Nu mai spun ca de 150 koroane (undeva 6 Euro) pot manca si bea bine la un restaurant in orasul in care locuiesc, iar pranzul in Cehia cu felul unu si doi, bautura si paine, costa undeva 4 Euro. In plus, este un capitol aparte sa vorbim despre calitate. De ce nu s-a facut controlul alimentar, ca doar nu tata sau bunelul in care am incredere imi fac frigaruii in gradina, dar un om strain, chiar daca peste hotare el se declara a-mi fi aproapele meu si imi organizeaza o sarbatoare cu vanzari deoarece stie ca mi-e dor de casa.

M-am gandit cat este de pacat sa faci asa ceva peste hotare, si inca in Europa, si inca amagindu-ti propriii cetateni. Asa fac autoritatile acasa, asa fac autoritatile in vizita. Amagesc omul simplu, omul care vine sa se bucure sincer de prilej sau pentru a-i sustine pe cei care chipurile spun si declara ca se gandesc la noi. Inauntru si afara - batjocura fata de cetateni. Inauntru si afara - nici o diferenta! Aceeas filosofie - sa facem bani azi, sa-i stoarcem ca au de unde, cat de multi putem ca maine nu mai conteaza. Acest microbus, aceste produse vandute au fost facilitate de catre Ambasada RM la Praga. Rusine! Sezand pe scaunul ambasadorului 4 ani intr-o tara nu inseamna ca ii cunosti pe cei care locuiesc aici de zeci de ani. Daca faci o sarbatoare pentru ei, fa pentru ei, pentru oameni, nu pentru tine si "otreadul" tau!

Despre programul cultural si faptul exceptional de pozitiv ca ambele ambasade s-au unit si in comun au organizat acest eveniment, citeste pe www.euincehia.blogsport.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: