Evenimente cu emotii

Evenimente cu emotii
Pe dreapta si stanga gasesti de TOATE de la Multi si Diferiti, iar in mijloc IZIUMINCA mea modelata modest din PLASTILINA zilei cu experiente si experimente din tarile in care ma invart ca sa Te inspir si nu sa Te impresionez:

duminică, 25 noiembrie 2012

Cumparatul pe Internet sau cum e cu experienta comerciala online

Cumparatul pe Internet devine tot mai popular. Daca mergem din Est spre Vest se mareste odata cu mersul si procentul puterii de cumparare pe Internet. Daca in Europa Centrala comanzi pe Internet si bunul venit il platesti la livrare, pai in Anglia, Franta, Olanda, etc. cumparatul pe Internet inseamna deja platitul cu cardul si bunul iti vine prin posta direct acasa fara sa-ti mai scoti portmoneul. Postasul iti intinde responsabil cutia mare cu bunaoara televizorul deja al tau 47'LED 3D. In tarile din est asta inca ar fi imposibil din moment ce inca nu avem o baza legala pusa bine la punct, nu avem cultura de a respecta bunul platit de altcineva si responsabilitatea fata de un angajament ce trebuie dus pana la capat. Imi imaginez sa comand un tablet pe Internet, imi imaginez ca il platesc cu cardul si tot asa imi imaginez cum stau si il astept mult si bine sa-mi vina prin posta drept la usa casei... Cat de real este sa am incredre astazi in Posta Moldovei? Mi-as fi dorit mult sa avem (si sa fie repsectata, nu doar sa o avem) o baza legala de protectie a consumatorului si a business-ului pe Internet sa putem vinde si cumpara online fara probleme. Este o chestie extraordinara! Iti economiseste mult timp, iar gradul de analiza a ceea ce iti trebuie sa cumperi e mult mai avansat. E vorba de o cumparatura planificata si nu de una spontana bazata pe emotie. Astfel devii mai responsabil. O stiu din experienta!

Fireste ca e-comertul este foarte complex si firmele implicate in acest vartej sunt companii cu multi parteneri de incredere activand intr-un cadru legal foarte bine pus la punct. Cu toate acestea, si aici sunt multe erori, insa fiecare eroare se corecteaza potrivit reglementarilor legale, avand o consecinta nu tocmai ieftina. Din aceasta cauza, toti cei implicati isi iau in foarte serios rolul. De fiecare data, in toata aceasta tranzactie: consumator - firme - consumator, sa stii (!) castiga consumatorul. E atat de bine pusa la punct legea ca nici nu stii cum dai si apuci, consumatorul are privelegii. A uitat firma sa-ti trimita un adaptor, ai dreptul la compensatii, nu functioneaza mp3 - il intorci fara sa pierzi nici un ban, ai primit un inel din aur alb si nu galben cum ai comandat, imediat ti-l schimba, etc, etc.

De o luna de zile am intrat (intr-un proiect de scurta durata) in echipa celor care incearca sa satisfaca cerintele consumatorilor online. Nu iti imaginezi cate reguli si conditii in favoarea consumatorului am aflat, pe care acesta uneori nici nu le cunoaste. Surpriza mare a fost sa ma conving ca firmele partenere implicate in e-comert nu urmaresc profitul in sine, ci procesul uman si afacerea ca activitate uman-vitala ce iti aduce profit, multumindu-i si favorizandu-i mai in toate cazurile pe oamenii simpli. Pare a fi totul serios si de durata, nu o aventura ieftina de facut bani pe moment, de pacalit si de disparut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentariu: